Tillsägelse...

Har fått en tillsägelse av mamma att hon tycker jag bloggar för lite. Vardagarna rullar på i en faslig takt och jag vill gärna inte bara blogga strunt utan faktiskt blogga när jag har något att skriva om och det har man ju inte alltid. 

Jag har fått en ny tid till ultraljud på njuren eftersom det såg sämre ut så vill dom hålla kolla. 

Jag började även att läsa igår. 
Föda utan rädsla heter boken...

Och det är Susanna Heli som har skrivit den. Har som sagt precis börjat med den men hon tar upp mycket av det vi gör på yogan, att acceptera smärtan, vara närvarande i kroppen och låta kroppen göra jobbet och inte huvudet. För kroppen vet mycket väl hur den ska föda barn och dessto mer vi spänner oss, är rädda och stretar emot desto mindre kan kroppen göra det den ska eftersom det skapar blockeringar.
Vi pratade även om affirmationer på yogan sist, att man ska ha ett mantra som man säger till sig själv redan innan och även under förlossningen. Affirmationer som "jag är INTE rädd" var helt meningslösa eftersom kroppen inte uppfattar ordet inte. Man ska istället tänka "jag känner mig trygg i att min kropp klarar detta" tillexempel... 
Min affirmation kom till mig igår när jag öppnade boken och jag ska redan börja upprepa den varje dag "Jag har alla förutsättningar för att föda vårt barn"
För jag vill verkligen föda, jag känner mig inte rädd, antagligen för jag inte vet vad jag kan förvänta mig. Men det gör inget, jag ska ladda med positiva ord och tankar inför förlossningen och förbereda mig så gott det går. 
Människor i alla tider har fött barn och i nutid med alla dem fina resurser vi har att tillgå så är det bättre än någonsin. 

På måndag börjar renoveringen av lägenheten. Jag ser såå mycket fram emot det. 😃 eller kanske inte renoveringen i sig, mest när det är färdigt. 

Snart är det även alla ❤️dag. 
Personligen tycker jag att man ska visa uppskattning till varandra varje dag men  det är ändå en bra dag att ägna åt varandra. Älsklingen har bokat massagetid så vi ska gå på massage tillsammans och jag försökte se om vi kunde hitta något bord igår men där det var intressant att äta fanns inga bord lediga. Har ett ställe som jag ska kolla på till, för det är ganska skönt att få middagen serverad, dessutom vet vi inte om vi har något kök under helgen eftersom dem då är i full gång här. 
Så... Ja, vi måste nog hitta något helt enkelt. 


Nu ska den här tjockisen masa sig upp ur soffan och ta sig ner till stan! 😘



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0