Glukosbelastning och barnmorskebesök.

När jag kom till barnmorskan fick jag dricka ett stort glas sockerlösning. (Med 75gsocker eller motsvarande 4dubbeldajm som min barnmorska sa)
Alla pratar om hur vidrigt detta smakar men jag har druckigt betydligt värre saker. Det smakar ju bara sött, och har ingen konstig konstisens eller så. 
Vissa tar tydligen citron i för det ska smaka bättre och av vissa barnmorskor får man och andra inte. Jag hade stoppat med mig citron men efter att ha smakat på det kändes det bara löjligt. 
Däremot kände jag mig lite illa mående efter, men jag tänker att det måste vara ganska vanligt med tanke på att man på fastande mage dricker en sockerchock, men skulle inte må dåligt av det? 
Både socker och blodvärde var i alla fall bra och alla dem vanliga testerna som görs också. Bebisen hade hicka idag när vi lyssnade på honom, visste inte att det var hicka men nu när jag vet hur det känns så har han hicka lite då och då faktiskt. Och hon säger också varje gång hon lyssnar att det är en livlig liten bebis... Och det känner vi ju. 
Det kommer bli ett tufft liv som föräldrar sen men det ser vi fram emot 😍


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0