V.12

Jag hade planerat en mysig dag... Det blev inte riktigt så!

Dagen började med ett skönt träningspass. Därefter stack jag hem och duschade och stack till stan för att handla lite kläder som passar min nya storlek. Så det blev två tröjor och träningskläder. 
När jag kom hem lagom trött och sätter mig på toa och ska kissa ser jag till min stora förskräckelse en STOR mängd blod! Får panik! Tar min telefon och fotograferar 


Skickar ett sms till sambon som jobbar! 
Han ringer upp bara sekunder senare och har kastat sig i bilen och kör direkt hem från jobbet. Vi bestämmer efter en kortare överläggning att åka in till kk akut. Sjuksköterskan vi fick träffa verkade jättegullig och hon förklarade att om det handla om ett missfall så hade man jätteont. Vi fick iaf sätta oss i väntrummet men efter att ha suttit där i 3h utan att någon av dem 3stycken som var före oss hade fått komma in bestämde vi oss för att åka hem. Blödningen började bli mindre så vi gjorde den övervägningen eftersom det tog sådan himla tid. Vi har dessutom tid hos barnmorskan på måndag för inskrivning så så vi kan prata med henne. Och skulle det bli värre vilket vi såklart inte hoppas så får vi åka in igen... När vi skulle åka hem sa sjuksköterskan "jag såg att ni har gjort IVF och då förstår jag att man är extra orolig" det kändes skönt, för man tänker att man bara är så besvärlig för man oroar sig...



Kommentarer
enlangvantan

Åh, vet den där oron! Hoppas blödningen stannat av och att du mår bra! Tänker på dig

Svar: Tack för din omtanke! Tack och lov har blödningen varit väldigt liten idag och har inte ont, så det känns hoppfullt igen... Tack <3
C...

2014-10-19 @ 18:07:48
URL: http://enlangvantan.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0