Ultraljud & Kubtest

Då har vi varit på Emma ultraljudsklinik i Malmö för att göra den sista delen och resultatet av kub. En helt underbar kvinna gjorde ultraljud och testet med oss! Både jag och min sambo kände ett stort förtroende för henne och hade vi kunnat ha henne som barnmorska hade vi tagit henne direkt. 

Allting såg jättebra ut och lilla Prick, (som faktiskt inte är en prick längre) visade fint upp sig i olika poser 😍
Vi fick en sannolikhet på 1 av 15000 att barnet skulle ha downs syndrom, och för att man ska ligga i riskzonen så ska det vara under 300. 
Här är mim favoritbild som vi fick idag när prick sträcker på sig! 

Stolta 7cm är hen nu 😁
Jag blev helt blöt om kinderna av tårar under ultraljudet och jag önskar så in i bombens mycket att alla kvinnor som vill uppleva detta ska få göra det också.
Livet är så förbaskat orättvist att man blir förbannad emellanåt.

Vi är ju såklart världens gladaste idag, jag var lite orolig innan vi åkte dit för att Prick skulle vara död efter blödningen som jag hade, så det var en enorm lättnad. Barnmorskan kunde se på ultraljudet att jag haft en blödning men hon sa att det inte var någon skada på barnet. 

Så... Nu ska jag ta all denna kärleken och slänga mig i soffan efter en härlig ledig dag med ultraljud, häng med en vän och träning. ❤️❤️❤️


Kommentarer
enlangvantan

Åh vilka underbara nyheter! Och bilden! Bästa nånsin. Nu får ni fira och njuta :)

Svar: Tack fina du! 💛
Håller alla tummar för att kontrasten gjorde susen för er! 🙏
C...

2014-10-28 @ 12:12:32
URL: http://enlangvantan.blogspot.se
Emelie

Åh, vad underbart Catja!!! 😘 Grattis!

Svar: Tack fina! ❤️😘
C...

2014-10-28 @ 21:58:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0