Galet härligt!

Nu är jag gravid i v.11 enligt RMC (v.11 på fre enligt vår app;)) och min mage ser redan gravid ut och jag fick lite panik för en stund. Lugnade mig igen när jag googlade gravidmagar v.11 och fick upp en massa magar som ser ut som min. Kvällsmagen är ju alltid större, men det är den ju även om man inte är gravid 😜 
Såhär ser den ut nu! 

Jag är fortfarande duktig med att gå och träna. Just nu är passen som passar mig bäst Bodypump,bodycombat och bodybalance. Så det är härligt! Tänker att jag ska börja på gravidyoga lite senare i graviditeten även om jag läste på en sida att man kunde från v.10, men jag tänker så länge jag kan träna vanligt så kan jag ju göra det! 

Vi har även tagit blodprov till Kubtestet, och den 27/10 ska vi dit på ultraljud och få svar och så. Jag känner mig konstigt nog inte så orolig. 

Vi har även skaffat ett gemensamt konto med anslutna kort där vi ska sätta in 20% av vår lön som ska gå till ett startkapital till lilla Prick och till mat. 
Vuxenpoäng? 😜
Underlättar vardagen iaf, men jag kunde knappt hålla mig för skratt när bankkvinnan berättar att hon har skaffat ett kort till mig och nästan är nära på att avsluta ärendet när hon frågar min sambo om han kanske också vill ha ett kort? Hahahaha, undrar om det är vanligt att man skapar ett gemensamt konto där kvinnan bara har kort till! 
Vi fick oss ett gott skratt iaf, självklart ska vi båda kunna nyttja det! 

Förövrigt är det ganska roligt med det manliga och kvinnliga runt lilla Prick. Pappa tittar på nya bilar och säkra rejäla barnvagnar medans Mamma tittar på inspiration till babyrum, googlar gravidyoga och fina mammakläder. Haha! 

Och du..Prick! Du ska veta att din pappa redan är världens bästa pappa! Han tar redan hand om dig fast du bor där inne i mammas mage. Han ligger och håller sin hand om dig på nätterna, lagar mat till dig, följer med till barnmorskan, följer med och tar blodprov, följer varje steg vi tar och älskar redan dig med hela sitt hjärta, det gör vi båda två!! ❤️




Kommentarer
enlangvantan.blogspot.se

Såå fint! Jag är så glad för er skull!! :)

Svar: Tack <3 nu får det bannemig vara er tur!
C...

2014-10-09 @ 15:33:16
URL: http://enlangvantan.blogspot.se
Maria

Så fiiin du är!! Ska bli kul att se lilla magen när vi ses om två veckor på salongen!! Sen kanske vi ses på UL den 27/10 också! :) vi ska dit kl 14! Stor kram till er alla tre!

Svar: Tack! 💕
Ska bli kul att höra hur det går för er med! Börjar närma sig! 😍
Ska ni också på UL på Emma kliniken?
Kanske vara finns där iof! Vi ska 11.15
Kram på er med och trevlig helg!
💛🍀🌺
C...

2014-10-10 @ 09:17:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0