Byte av barnmorska!

Äntligen har vi bytt barnmorska. 
En helt underbar kvinna och helt i vår smak 
Hon heter Agneta Olsson och jobbar på Granen i Malmö.
Helt olika vår förra tack och lov.  På vårt första möte med henne fick vi veta mer än vid två tillfälle hos den andra barnmorskan. 
Hon informerade om hur det skulle gå till på våra besök hos henne, om stödstrumpor, vaccinationer, moderskapsintyg mm. Tog prover som den andra barnmorskan inte hade gjort, sköldkörteln och klamydia. Min mamma har dessutom dålig sköldkörtel så det kändes ju extra viktigt att ta det. Klamydia är ren rutin. Jag och min sambo pratade faktiskt om det sen.... Tänk om det var så man fick reda på att sin partner var otrogen, när man gick gravid till barnmorskan och fick ett positivt klamydiatest... Herregud vad förkrossad man hade blivit. Men vi är iaf jätteglada över vår nya barnmorska och vi fick även lyssna på prickens hjärta som min sambo spelade in på sin telefon. 😃
Blodtryck och järn såg bra ut men hon tyckte jag skulle börja med järn ändå för jag hade 117 och under 110 skulle man börja med det. Hade en burk gravid kvinna multivitaminer hemma, hon sa jag kunde börja med dem även om där inte var lika mycket järn i dem så tyckte hon det räckte just nu. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0