En regnig söndag



En regning söndag och sambon jobbar. Det öser ner ute, men det hindrade inte mig för att ta på mig regnstället och gå ut och köpa en bok. 
Jag älskar att vara ute när det regnar när man har ordentliga kläder på sig, luften är så frisk och ren på något sätt. 

Boken jag köpte är den första i en trilogi, jag såg bion igår och blev helt tokförälskad och ville direkt börja läsa böckerna. Så denna söndagen ska jag börja med den första boken, det passar ju perfekt att påbörja en triologi nu när det snart är dax för semester och jag i lugn och ro kan läsa de andra. ☺️
Chokladbollar har jag också bakat så man kan krypa ner i soffan under filten, höra regnet smattra på rutan, äta en god och hälsosam fika och unna mig en kopp kaffe till det. 
I dessa chokladbollar som för närvarande är min favorit har jag använt
2dl havregryn (ekologiskt)
2msk kakao (ekologiskt)
4msk kokosolja (ekologiskt)
2tsk frystorkat kaffe
1/2dl varmt vatten
1dl kokos (ekologiskt)
15st torkade dadlar (ekologiska)
2krm vaniljpulver (ekologiskt såklart)
Sen mixade jag allt med en stavmixer så det blir en jämn smet, sen rullar dem som vanligt i kokosflingor och sen in i kylen. Makalöst goda! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0