IVF start uppskjuten

Vi kom precis hem efter att ha spenderat natten hos svärföräldrarna. 
Jag tog fram vår IVF pärm för att dubbelkolla hur allt skulle fungera med sprutor,samtal,gel osv. 
Men både jag och min sambo hade glömt att man en månad innan påbörjad IVF ska börja ta folsyra och B12. 
Det stod överst på pappret, klart och tydligt.
Dessutom måste jag bege mig till vaccinationscentralen för att ta röda hund som man också bör göra innan påbörjad IVF, man får det när man är ung men ofta är skyddet så pass dåligt när man är äldre att de säger att man ska ta det igen. Så vi får helt enkelt vänta en månad till så får jag gå ner på Apoteket och shoppa loss (även alcogel till sprutorna behövs). Sen är det tyvärr så att bara för man bestämmer sig för att påbörja sin behandling är det inte säker att man får starta. Det bestämmer sjuksköterskan som man ringer till dag 1på mensen. 
Imorgon kommer min mens (förhoppningsvis inte) så det var därför vi tänkte att det var dax att ta fram IVF papperna, men tji fick vi. 
Vi bestämde att vi lika gärna kunde fortsätta hos Calle på wallmarks örtmedicin och akupunktur en månad till i samband med b12 och folsyra innan vi väntar på IVF. 
Dessutom ser faktiskt min temperaturkurva lite hoppfull ut, den ligger högt fortfarande så jag håller tummarna som vanligt.
Sådär precis som man gör innan det är dax, varje gång, samma sak.... Hoppet som aldrig överger en, och alla små "tecken" man får grabbar man hårt tag i.
Googla har jag slutat med. Allt man googlar finns det spekulationer om gravidsymtom. Dessutom har jag gravidsymtom varje månad. Veckan innan mens blir jag trött som in i helvete, sur och grinig, sugen som in i bomben på allt som är salt, gärna stekt bacon i massor!!!! Ömmar i brösten gör det dessutom också. 
Intressant det kommer bli när jag väl blir gravid (om jag blir det) om det kommer att vara lika dant då eller om det magiskt kommer avta? Ja, vi fål väl se :) 



Kommentarer
Sara

Oj så mycket regler det är hos er! Läste att ni nu bestämt er för ivf- jag önskar er stort lycka till!
Kram

2014-03-20 @ 22:20:32
URL: http://attlevaintebarafinnas.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0