En lördag...

Lördag idag... Denna veckan har jag haft fruktansvärd PMS, jag har gråtit bara sådär från ingenstans, jättejobbigt och vara så känslig. Brösten har ömmat något fruktansvärt och igår kom mensen som ett brev på posten. 
Tack och lov så hade jag ingen bakåtblödning denna gången så jag fick inte helvetesont. Bara en molande smärta, men den kan man ändå leva med, men när mensen gör så man ligger dubbelvikt av smärta och knappt kommer ur sängen så är man inte så tuff. Men nu, nu är det bara en månad kvar till IVF start om allt går som det ska denna gången, och även om jag är livrädd så är jag ändå förväntansfull. 
Det känns lite overkligt. Nu har vi försökt att bli gravid i 3år, och varje månad har vi tänkt... "Jamen nästa gång då"... Så även denna gången. 
Jag hoppas, håller tummarna och ber till Gud att vi är ett av dem lyckliga par som blir gravida av Ivf. 

Idag vankas det 30års fest för en av mina bästa vänner. Det ska bli riktigt roligt och nästa helg har jag bokat henne så vi ska iväg på tuman hand. Det händer ju inte så ofta nuförtiden att man åker iväg med sina vänner själva. Men detta ska bli riktigt mysigt och jag längtar. Jag berättar var vi ska sen, så hon inte hinner läsa bloggen innan hon får sin paket. Jag har dessutom ansträngt mig rejält och gjort ett rim, lite töntigt men på ett roligt sätt. 
Jag gillar själv när man anstränger sig lite extra så jag hoppas hon uppskattar det också :)
Hon var här precis och jag gjorde en vattenfallsfläta som hon ska ha ikväll, hon älskar flätor men kan inte göra det själv så det var kul att jag kunde hjälpa henne. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0