Apoteket!

Idag var vi och hämtade alla läkemedel inför IVFstarten. 

En hel drös känns det som. 
Har kollat igenom alla på FASS', för att kolla biverkningar och om det är något annat man ska tänka på. 
Känner mig nervös inför det just idag, det känns som ett experiment med ens egen kropp och att man egentligen inte har minsta koll och har lämnat allt åt någon annan. Vilket borde vara skönt för då slipper man själv bry sig. Men jag funkar inte riktigt så uppenbarligen. Jag vill veta allt. 
Det jag vet nu genom att ha kollat lite är att man börjar med Perugon på dag 2 som är ett hormon som förkortas FSH. Det hormonet gör att äggcellerna växer.
På dag 5 tar man ännu en spruta som heter Orgalutran, den tar man för att man ska förhindra en förtidig ägglossning. Ultraljud dag 7 för att se hur äggblåsorna växt och därefter ovitrelle som är en ägglossningsspruta. Efter punktion och äggplock är det dax för crinone som är ett kvinnligt könshormon som ska göra att embryot vill stanna kvar om jag förstått det rätt. 
Vi fick en chock på Apoteket när apotekaren sa summan... 


2162.95:- 
Jag förstår att sjukvården är grovt rabatterad, men man kan väl inte kalla det gratis sjukvård? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0