Sista sprutan!

Då var sista sprutan tagen! 


Ovitrelle, en ägglossningsspruta, då det var viktigt att jag tog den exakt 21.30 för att matcha äggplocket 8.30 på måndag.

Vi kollade ivf-filmen igår igen för att friska upp våra minnen lite, det mesta kom vi ihåg men en hel del var bra att repetera, saker som låg för långt borta innan för att kunna ta in men som är i tiden nu. 

Har även börjat märka att det smyger på sig kilo av hormonbehandlingen, många verkar ha det "problemet" under ivf behandlingarna. Det är en vanlig biverkning och många har gått upp <10kg, så det gäller verkligen och hålla sig i skinnet om man inte vill gå upp några extra kilo.
Igår drack mannen en (han tyckte det var viktigt att jag skrev att det bara var en;)) öl när vi grillade och det såg sååå gott ut, idag smaskade han på ett choklad! Så avis! Om han går upp gör han det iaf av något gott, jag går upp i vikt genom att sätta sprutor i min egen mage. 
Och det är klart när man blir gravid ska man ju gå upp i vikt, men man får inte glömma att man ska gå ner sina kilo igen så man behöver ju inte lägga på sig i "onödan" 
Men samtidigt så är jag ju såklart glad om jag får bli tjock av den anledningen... Missförstå mig inte, men gärna inte under behandlingen, skulle dessutom kännas väldigt obekvämt att få frågan om man är gravid (för man gått upp i vikt av hormoner och har plutmage) när man bara desperat håller på att försöka.... 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0