Förtvivlan!!

Precis som jag skrev i förra inlägget så var det ju självklart att något skulle gå åt skogen denna gången också, det känns som vi bara har en massa otur i all kaos detta redan innebär.
Först måste jag säga att det var jättetrevlig personal på vaccinationscentralen. 
Läkaren berättade för mig om varför man ska ta röda hund innan ivf:start och tyckte det var konstigt att dem på RMC inte hade gjort det. 
Men han sa också att jag måste intyga att jag inte är gravid just nu. Och det kan jag ju egentligen inte, men chansen är ju väldigt liten med tanke på att jag inte blivit det hittills. Jag tog sprutan och spruta nr 3 av twinrix också, så har man det gjort. 
Men innan jag tog sprutorna så skickade sjuksköterskan fram ett papper som jag var tvungen att signera. 


Att jag måste avstå att bli gravid inom tre månader! Och DÄR rasade min värld, igen... 3månader, och sen semesterstängt säkert under sommaren så till hösten dårå! 
Jag var helt förtvivlad när jag kom hem och min sambo ifrågasatte varför läkaren hade godkänt att jag skulle ta vacinet och sen satte han sig och googlade och hitta något att om en månad gick det bra, och det sa läkaren till mig också men jag var ändå tvungen att skriva på intyget ang tre månader. 
Jag har skickat till Calle och frågat hur han ser på saken, får se när jag får svar. 
Sen får jag kanske ringa RMC också och se vad dem säger. 
Suck suck suck! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0