Wallmarks Örtmedicin&akupunktur

Då har vi varit hos Calle igen på Wallmarks örtmedicin&akupunktur.
Han hade läst igenom våra journaler från sjukhuset och förklarade för oss på ren svenska så vi förstod vad allting betydde. Sjukhuset har sagt att allt ser bra ut. Men...
Det finns ett värde som heter fsh värde som mäter äggens kvalité. Det ska ligga mellan 2-9 om det är bra. Mitt var på 10.2 efter 11 börjar man kalla det dåligt och efter 18 har jag förstått att det är svårt att göra ivf med dem äggen. 
Mina ägg är altså inte dem bästa men med hjälp av örterna så säger Calle att vi ska kunna sänka dem.
Jag har även fått i uppgift att ta temp varje morgon och dessutom mäta mina flytningar (ja jag vet jätte mysigt).
Och sen fick jag akupunktur också. 
Så får vi se. 
Jag har nu även trappat ner kaffet till 1kopp om dagen och även bestämt mig för att bara dricka något glas vin en gång i månaden.  Calle sa att man skulle göra det och jag känner att man måste göra allt vad man själv kan. 
Sluta snusa gjorde jag 27augusti 2012 :) 
Jag äter även hälsosam kost och tränar regelbundet. Så min kropp är väl förberedd att ta emot vårt kärleksbarn när Gud är redo och skänka en av sina änglar till oss. 

Och ja just det. Min mensvärk.
Jag har gjort tillhålsoperation för endometerios ju och dem sa att jag inte hade det. Men efter att Calle läst våra journaler och förtydligade till oss så berättade han att dem inte har hittat något men att dem inte kunde utesluta. Men att jag har bakåtblödning vilket betyder att lite av mitt blod rinner bakåt på fel håll och orsakar denna fruktansvärda smärta. Och av dem som har bakåtblödning så har typ 95% endometerios. 
Men i vilket fall så tycker jag det är skönt att ha en förklaring även om det inte hjälper mig med mon värk, Calles örter ska göra susen även här. 
Jag är hoppfull och det är skönt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0