Min kollega...

Min kollega fick veta igår att hon ska bli faster. Hon är så glad för detta och det var så kul att se! 
Men helt plötsligt dök hon upp i personalrummet och frågade mig rakt ut, precis som hon alltid gör "Hur fan orkar du höra om alla bebisar hit och dit och gravida. Det är ju till och med så jag blir förbannad och ledsen och tycker det är orättvist för din skull" 
Jag älskar min kollega. Hon får mig att se saker på ett sätt som jag inte själv gör. Hon kompletterar mig. 
Och även om det ibland gör ont när hon är för rätt fram så beundrar jag hennes uppriktighet. 
Och jag blev såklart ledsen för min egen skull, att jag också önskar att jag kunde vara den där lyckliga snart som får berätta att jag är gravid. 
Men hon såg mig, hon visste precis hur jag kände och hon vågade sätta ord på det. Det är inte så många som gör det och folk som vet vågar inte beröra ämnet. Men det kändes i hela mitt hjärta att få bli sedd. TACK ❤❤❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0