Ivf


Då har vi varit på RMC.
Fick först träffa en läkare och svara på frågor, samma frågor som jag har svarat på under flera tillfälle tidigare som jag dessutom har skrivit ner och skickat in. 
Förstår inte riktigt syftet med att fråga flera gånger. Skulle jag ändra mina svar eller!? 
Sen fick jag genomgå en gynekologisk undersökning som jag dessutom också har gjort flera gånger under detta året. Jag frågade läkaren varför? Vad kan hända lixom? Och då menade jag att om allt ser bra ut, vad kan då skilja någon månad senare. Han blev riktigt förnämad och gick i försvar, han gillade förmodligen inte att bli ifrågasatt men jag ville ha ett svar ju. Han sa att det var hans skyldighet. 
Jamen okejrå. Det såg iaf bra ut.
Sen fick vi träffa sjuksköterskan och hon var så gullig, en tjej i min ålder, Andrea tror jag hon hette. 
Hon berättade och förklarade om hur det gick till. 

Jag fick även prova att sätta sprutor i min mage. Jag var livrädd och fick en svettattack men nålen var så vass att det gick hur lätt som helst. 
Så man ska altså ta sprutor först för att äggblåsorna ska växa till sig, sen ska man ta en annan spruta för att stoppa processen så att dem ska stanna för att man ska kunna ta ut dem sen. 
När man sen kommer så får man lokalbedövning och starka mediciner men är vaken under ingreppet då dem går in med ultraljud och en sticka och sticker en genom slidväggen igenom till äggblåsorna och suger ut dem, sen befruktar man dem. Så mannen har fått lämna sperma samtidigt. 
Eftersom hans sperma är i god kvalité så befruktas det naturligt fast utanför. 
Sen får vi komma tillbaka och föra in det  befruktade ägget. 

Jag har dessutom valt att vara med i någon forskningsstudie om vad vet jag egentligen inte. Men det är för en god gärning. Så jag får lämna lite extra blod när jag är där bara :) 

Tydligen skulle jag även vaccinera mig mot röda hund för mitt vaccin var tydligen inte kvar i min kropp längre. Så jag ska ringa vårdcentralen i dagarna tänkte jag. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0