Vecka 21

En av mina kunder var precis här. Hon är i v21 nu. Dem har haft en otrolig resa med blod svett och tårar och faktiskt även sjukt mycket pengar, även om ett barn såklart inte kan vägas upp i pengar. När dem fick deras första barn så hände något med henne så hon skulle ha svårt och bli med barn. Nu, efter flera misslyckade IVF och många tusen senare är hon äntligen gravid. Vi har pratat mycket om barn hon och jag.
Hon berättade att hon var lite deprimerad. Men vi konstaterade att det inte var så konstigt med tanke på att när man kämpar så mot sin dröm och kanske i land glömmer att leva så när lyckan är så total och man sen kan slappna av så kommer allting ikapp.
Som för henne nu.

Jag tycker själv att det är sjukt jobbigt just nu. Jag vet inte vad som är jobbigast om det är omgivningen, pressen som man sätter på sig själv eller min sambos optimism om att "nästa månad går det säkert".
Det är nog en blandning.

Ibland önskar jag att jag var stark.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0