Böcker

Igår fick jag hem böckerna som jag beställt från adlibris. Jag fick ju ett presentkort där på 300kr som jag handlade två böcker för. 
Denna gången valde jag matböcker. 
Jag har aldrig varit intresserad av ämnet tidigare men när jag för 1 1/2år sen började träna så kommer kosten att bli viktigare. Så därför försöker jag i största mån undvika socker och vitt mjöl som faktiskt inte är bra för oss. 
Självklart äter jag det också ibland men jag har numera hittat goda alternativ som jag bakar och fryser in. 
Böckerna som jag fick igår var maten är min medicin, ayurveda i ditt kök som är skriven av Janesh Vaidya. Ayurveda är indisk läkekonst och enligt ayurveda så finns det tre element varav ett är dominerande. I mitt fall Pitta (eld) 
Och när ens element är i obalans så i pittas fall innebär det bla huvudvärk (intressant med tanke på min som fortfarande håller i sig) och då finns där då recept som balanserar upp ens obalans för just ditt element. 
Annars är där en massa härliga vegetariska recept och är man i balans kan man äta allihopa. :) 
Den andra boken om gröna smoothies ska också bli intressant då det är ett väldigt bra sätt att få i sig en massa nyttigheter på en drink. Men i denna boken var det en del konstiga ingredienser som verkar bökiga att handla... 


Men... Nu ska jag till Calle och se vad han hittar på idag 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0