Minskade fosterrörelser.

Har varit lite orolig för lillkillen för jag tycker inte alls han rör sig lika mycket längre. Att han rör sig på ett annat sätt är ju förståligt eftersom han inte har så mycket plats i magen längre. 
Tydligen så ska dom röra sig 10-15ggr per dag så idag ska jag försöka räkna. Men det är svårt för när man är igång man känner inte efter på samma sätt och eftersom det inte alltid känns så starkt så är det svårt att känna. Men än så länge idag har han rört sig 7ggr så egentligen verkar det ju ganska lovande med tanke på att klockan bara är kvart över tio och det är många timmar kvar av dagen.
Igår när jag blev orolig så drack jag två glas isvatten som min barnmorska har sagt att man kan göra och sen la jag mig på väster sida... Och då puffade han liiiite, men på henne lät det som han skulle go bananas då och det gjorde han inte. Men lite senare kom han igång igen och jag gick och la mig. Min sambo som gick och la sig senare la handen på min mage och när jag vaknade till sa han att han rörde sig då med. Så det känns lite bättre. Saken är den att denna lilla kille är envis som en gammal get innan han ens är född, otroligt att det märks i magen men när man buffar på honom i magen så ska han absolut inte röra sig, utan det gör han när Han känner för det och inget annat. 
Så efter jag uppmärksammat denna envisa lilla pojke är min slutsats att jag kommer gå över tiden, för han är bekväm, har det bra där inne och gör redan precis som han själv vill så han kommer nog inte en dag förtidigt och bara när han känner sig riktigt redo. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0