Fullmåne och gässatack!

Fullmåne, vilket betyder att jag sover dåligt, hade svårt att somna, sov inte ordentligt och vaknade kl 06, och trodde det var dax att gå upp snart, somnade om och vaknade kl 08.00 och tröttare än någonsin. 🌕 Det är lite märkligt att det kan påverka en men sambanden slår aldrig fel med fullmånen. 

Måste även berätta om igår när jag var ute på löparrunda och blev atackerad av gäss. Det var det sjukaste på länge. 
Jag var ju som sagt ute och sprang och ska passera parken där det finns gäss (och deras ungar vid denna tiden) 
Jag vet att dem kan vara aggressiva och väsa och markera så jag var lite rädd när jag skulle passera dem, dessutom stod dem på vars en sida av spåret och ingen möjlighet hade jag att springa runt dem så var tvungen att springa emellan. 
Jag stampade lite extra med fötterna så dem skulle flytta sig lite och bestämmer mig för att öka tempot så jag snabbt skulle komma förbi dem, precis när jag passerar märker jag att hanen bröstar upp sig och precis när jag tror att jag har klarat mig förbi dem så ser jag i ögonvrån att hanen kommer flygande mot mig, han attackerar mig i nacken och håret och jag skriker och viftar och springer för mitt liv!!
Jag blev så in i helvetes rädd och precis när jag rundar knuten kommer där en kvinna gåendes med sin hund, hon trodde nog jag hade blivit atackerad av en människa så som jag skrek!
Usch fy och tvi, får göra min runda ännu längre nästa gång och springa runt parken istället så jag slipper gässen, för dem är ju livsfarliga! 



Kommentarer
enlangvantan

Fy vad läskigt! Förstår att du blev rädd! Jag går omvägar nu jag med för att slippa de där dumma fåglarna.

Svar: Hehe! Ja dem är riktigt dumma!
Trevlig helg!
C...

2014-06-13 @ 20:15:23
URL: http://enlangvantan.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0