En kopp.



Kröp upp i soffan, tog filten och drack en kopp te och åt äppelbåtar. 
Njutning.

Idag kom en gamal barndomsvän förbi på jobbet med sin flicka som är 7mån.
Sist jag såg henne låg flickan i magen. Så konstigt och häftigt att man bara på några månader kan träffa en människa och helt plötsligt har hon ett barn. 
Det är egentligen fantastiskt att det kan funka och att det i flesta fall faktiskt går bra. Det var roligt att träffa dem. 
Vi konstaterade att pusslet kring att ha barn måste vara en av dem jobbigaste bitarna. Vi båda är egenföretagare, hon jobbar två dagar i veckan för att täcka sina kostnader, så får ingen lön utan bara för att det ska gå ihop.
Att vara egenföretagare och skaffa barn är fruktansvärt tufft, speciellt för oss frisörer där kunderna är så beroende av en enskild person och vi frisörer av kunderna såklart. 
Samtidigt är det så att eftersom min sambo tjänar mer än mig så är det bättre att han jobbar och jag är mammaledig, men om jag inte vill att mitt företag ska gå i konkurs så är det bäst att jag jobbar och han är pappaledig. 
Men vi får se, den tiden den lyckan men det kommer verkligen bli ett pussel. 
Jag tänker ju att jag är superwomen och att jag ska vara ledig typ 2mån och sen efter det ska vi dela upp ledigheten för att få allting att gå ihop. 
Men man är nog inte så tuff när man väl har det lilla knytet i famnen och man har kämpat över 3år för att komma dit. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0