Drömmer mig bort

När man bor såhär ute på landet och i hus så blir man ju så enormt sugen på att köpa ett själv! Har suttit på hemnet nu och kollat hus i hela Skåne i två timmar och bara hittat två hus som har varit i min smak, kanske några till men dem har legat på tok för långt bort från stan (Malmö). Sen vill man ju gärna bo där man känner någon annan, inte bara bosätta sig nånstans där man inte känner en kotte bara för det är ett fint hus. Idag hittade jag faktiskt ett supermysigt hus i Lödde sandskog.


Det kändes så himla mysigt. Jag gillar mysigt och ombonat med massa känsla, gärna shabby chic. 
Så ett gammalt korsvirkeshus, skånelänga eller nått hade varit det optimala men dem ligger så långt ute på landet så det är lixom inte lönt. När det gäller våra hustankar så är det så att även fall vi är jättesugna på att köpa hus så är det bättre både ekonomiskt och avståndmässigt att bo kvar i stan till vårt barn (ja jag utgår från att vi på något sätt ska få ett, på ett eller annat sätt) är ca 1år, för under tiden man är mammaledig så sitter en låg hyra och närheten till jobbet ganska bra så jag kan gå in och jobba när jag behöver på ett smidigt sätt. Cykeln till jobbet och 5min senare är man framme. 
Så det är det smidigaste, men guuuud så fantastiskt det är med en löparrunda i naturen, äta frukost i solen i sin trädgård, slappa i uterummetch läsa en bok. Det är magiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mindromomettbarn.blogg.se

Vår dröm om ett barn... Efter att ha försökt själva i 3år, testat kinesisk medicin och gjort 1IVF försök är vi äntligen gravida...

RSS 2.0